Veelgestelde vragen

BESTELLING

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?

Indien uw eerste bestelling nog niet ingepakt en verzonden is, is het mogelijk om nog iets toe te voegen. U plaatst hiervoor een nieuwe bestelling bij Fluwel. Bij verzendmethode kiest u voor de optie “ophalen bij Fluwel” zodat u niet opnieuw verzendkosten betaalt. In het betaalproces geeft u bij het opmerkingen veld aan dat u deze bestelling wilt samenvoegen met een eerdere bestelling. Vermeld hierbij duidelijk om welke bestelling het gaat (bestelnummer). Indien dit duidelijk is aangegeven, en zoals eerder genoemd uw eerste bestelling nog niet is ingepakt en verzonden, kunnen wij de bestelling voor u samenvoegen na ontvangst en betaling van uw tweede bestelling.

Kan ik een factuur van mijn bestelling krijgen?

Nadat u uw bestelling heeft betaald en deze door ons is verwerkt ontvangt u van ons per e-mail een factuur.

Kan ik een bestelling zonder BTW plaatsen?

Op uw factuur staat de BTW apart gespecificeerd. Deze kunt u opgeven bij uw belastingaangifte.

Kan ik de bloembollen cadeau geven aan iemand anders?

Dit is geen probleem. Indien u de bloembollen aan iemand cadeau wilt geven en dus naar een ander verzendadres wilt sturen dan uw eigen (factuur)adres kunt u dit aangeven in het betaalproces. Bij “betaalmethode” in de stap “overzicht & betalen” vinkt u “factuur- en verzendadres zijn hetzelfde” uit. U kunt nu een ander verzendadres opgeven en uw bestelling afronden. De ontvanger van uw bestelling ontvangt geen factuur of prijsgegevens bij de bestelling, deze worden per e-mail naar u verzonden.

Mijn bestelling is niet volledig of correct geleverd

Wij doen ons uiterste best, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er iets niet goed gaat. Indien uw bestelling onverhoopt niet klopt of als u niet tevreden bent kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl). Vermeld in uw e-mail het bestelnummer en voeg indien nodig foto’s toe.

BETALING

Ik heb geen e-mail met betaalinstructies ontvangen

Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode ‘overboeking’ ontvangt u van MultiSafepay een e-mail met verdere instructies om de betaling succesvol af te ronden. Deze mail ontvangt u binnen enkele minuten na het plaatsen van uw bestelling op Fluwel. Controleer ook goed uw spambox (ongewenste e-mail) het kan zijn dat de e-mail hier in terecht komt. Indien u toch geen e-mail heeft ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl).

Mijn betaling is mislukt, kan ik op een andere manier betalen?

U kunt in het betaalproces een andere betaalmethode kiezen om alsnog uw bestelling af te ronden. Lukt dit niet, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl) en dan sturen wij u een nieuwe betalingslink toe.

Hoe weet ik of Fluwel mijn betaling heeft ontvangen?

Als wij uw betaling hebben ontvangen sturen wij u per e-mail de factuur toe. U ontvangt eerst een bestelbevestiging en vervolgens de betaalbevestiging met factuur.

Kan ik achteraf betalen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om achteraf te betalen. Pas na betaling is uw bestelling definitief en worden de bloembollen voor u gereserveerd. Indien u niet binnen de opgegeven periode uw betaling afrondt zal uw bestelling komen te vervallen.

VERZENDING

Wanneer worden mijn bloembollen geleverd?

Dit hangt er vanaf wanneer u de bloembollen bestelt. Wij verzenden geen bloembollen tussen 17 mei en 28 september. U plaatst dan een pre-order. Na 28 september beginnen we met het versturen van de eerste bestellingen en werken zo de volgorde af. Ook tussen 15 december en 5 januari verzenden wij niet. Voor de overige momenten geldt dat de bloembollen binnen 1 – 2 werkdagen ingepakt en verzonden worden. De leveringstijd hangt af van de vervoerder en uw verzendadres. De bloembollen worden te allen tijde pas verzonden wanneer de bestelling volledig aan ons betaald is.

Kan ik buiten de EU een bestelling laten bezorgen?

Wij verzenden alleen bestellingen binnen de EU. Mocht u zelf de bollen mee willen nemen buiten de EU dan is Fluwel niet aansprakelijk voor eventuele consequenties zoals de kwaliteit en de correcte export documenten.

Kan ik een afleverbericht aan de pakketbezorger meegeven?

Wij kunnen helaas geen bericht aan de pakketbezorger meegeven.

Kan ik aangeven wanneer ik mijn bestelling wil ontvangen?

U kunt tijdens het betalen van uw bestelling een notitie achterlaten met een bezorgverzoek. Bijvoorbeeld: ‘graag leveren in week 44’. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar kunnen dit niet garanderen omdat we o.a. afhankelijk zijn van de pakketdienst.

Via welke pakketdienst wordt mijn pakket verzonden?

Wij verzenden via PostNL onze pakketten. Voor buitenlandse bestellingen wordt dit overgedragen aan de lokale vervoerder. Wij hebben hier geen invloed op en kunnen hier voor u geen keuze in maken. U ontvangt per e-mail een track&trace link zodra uw pakket wordt verzonden.

Waarom moet ik verzendkosten betalen?

Ieder land heeft zijn eigen verzendkosten. Het zou eenvoudig zijn om onze prijzen met 15% te verhogen (dit zijn ongeveer de gemiddelde verzendkosten) en dan te zeggen: gratis verzending. Maar het oneerlijke van deze opzet is dat een land als Duitsland (lage verzendkosten) moet meebetalen aan de verzendkosten naar Portugal (hoge verzendkosten). Dit voelt voor ons niet goed en daarom kiezen wij er voorlopig voor om de prijzen van onze bloembollen laag te houden en evenredig de verzendkosten in rekening te brengen. U betaalt slechts eenmalig uw verzendkosten ongeacht de hoeveelheid (in kg) die u bestelt.

CONTACT

Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@fluwel.nl. Wij proberen binnen één werkdag een reactie te geven.