BESTELLING
Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?
Indien uw eerste bestelling nog niet ingepakt en verzonden is, is het mogelijk om nog iets toe te voegen. U plaatst hiervoor een nieuwe bestelling bij Fluwel. Bij verzendmethode kiest u voor de optie “ophalen bij Fluwel” zodat u niet opnieuw verzendkosten betaalt. In het betaalproces geeft u bij het opmerkingen veld aan dat u deze bestelling wilt samenvoegen met een eerdere bestelling. Vermeld hierbij duidelijk om welke bestelling het gaat (bestelnummer). Indien dit duidelijk is aangegeven, en zoals eerder genoemd uw eerste bestelling nog niet is ingepakt en verzonden, kunnen wij de bestelling voor u samenvoegen na ontvangst en betaling van uw tweede bestelling.

Kan ik een factuur van mijn bestelling krijgen?
Nadat u uw bestelling heeft betaald en deze door ons is verwerkt ontvangt u van ons per e-mail een factuur.

Kan ik een bestelling zonder BTW plaatsen?

Op uw factuur staat de BTW apart gespecificeerd. Deze kunt u opgeven bij uw belastingaangifte.

Kan ik de bloembollen cadeau geven aan iemand anders?

Dit is geen probleem. Indien u de bloembollen aan iemand cadeau wilt geven en dus naar een ander verzendadres wilt sturen dan uw eigen (factuur)adres kunt u dit aangeven in het betaalproces. Bij “betaalmethode” in de stap “overzicht & betalen” vinkt u “factuur- en verzendadres zijn hetzelfde” uit. U kunt nu een ander verzendadres opgeven en uw bestelling afronden. De ontvanger van uw bestelling ontvangt geen factuur of prijsgegevens bij de bestelling, deze worden per e-mail naar u verzonden.

Mijn bestelling is niet volledig of correct geleverd

Wij doen ons uiterste best, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er iets niet goed gaat. Indien uw bestelling onverhoopt niet klopt of als u niet tevreden bent kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl). Vermeld in uw e-mail het bestelnummer en voeg indien nodig foto’s toe.

 

BETALING

Ik heb geen e-mail met betaalinstructies ontvangen

Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode ‘overboeking’ ontvangt u van MultiSafepay een e-mail met verdere instructies om de betaling succesvol af te ronden. Deze mail ontvangt u binnen enkele minuten na het plaatsen van uw bestelling op Fluwel. Controleer ook goed uw spambox (ongewenste e-mail) het kan zijn dat de e-mail hier in terecht komt. Indien u toch geen e-mail heeft ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl).

Mijn betaling is mislukt, kan ik op een andere manier betalen?

U kunt in het betaalproces een andere betaalmethode kiezen om alsnog uw bestelling af te ronden. Lukt dit niet, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@fluwel.nl) en dan sturen wij u een nieuwe betalingslink toe.

Hoe weet ik of Fluwel mijn betaling heeft ontvangen?

Als wij uw betaling hebben ontvangen sturen wij u per e-mail de factuur toe. U ontvangt eerst een bestelbevestiging en vervolgens de betaalbevestiging met factuur.

Kan ik achteraf betalen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om achteraf te betalen. Pas na betaling is uw bestelling definitief en worden de bloembollen voor u gereserveerd. Indien u niet binnen de opgegeven periode uw betaling afrondt zal uw bestelling komen te vervallen.

 

VERZENDING

Wanneer worden mijn bloembollen geleverd?

Dat hangt ervan af wat voor bollen u besteld heeft en wanneer u uw order geplaatst heeft. We beginnen met het versturen van de orders als het plantseizoen start. Veelal is dit eind september. De orders uit Noord-Europa worden eerst verstuurd omdat het daar iets kouder is. We wachten met versturen tot het plantseizoen start omdat onze ervaring is dat de meeste mensen geen optimale plaats hebben om de bloembollen te bewaren tot het moment waarop ze geplant kunnen worden. Het te vochtig (of anders verkeerd) bewaren van de bloembollen kan leiden tot een tegenvallende bloei. In onze koelcel worden de bloembollen onder ideale omstandigheden bewaard. Eenmaal bij u aangekomen kunnen ze direct de grond in. Zo is er geen periode waarin uw bloembol schade op kan lopen.

We versturen dus geen bloembollen tussen eind mei en eind september. In deze periode kunt u alleen bollen bestellen, die wij dan voor u bewaren en verzenden zodra u er meteen mee aan de slag kunt. De rest van het jaar wordt uw bestelling binnen 1 tot 2 dagen gereedgemaakt en verzonden. Wij versturen uw bestelling met een ‘Track&Trace’-code, welke u ontvangt op de dag van verzending en waarmee uw pakket te volgen is.

Tussen 20 december en 5 januari versturen wij geen bollen. In deze periode maken wij tijd voor familie, vrienden en ontspanning.

Kan ik buiten de EU een bestelling laten bezorgen?

Wij verzenden alleen bestellingen binnen de EU. Mocht u zelf de bollen mee willen nemen buiten de EU dan is Fluwel niet aansprakelijk voor eventuele consequenties zoals de kwaliteit en de correcte export documenten.

Kan ik een afleverbericht aan de pakketbezorger meegeven?

Wij kunnen helaas geen bericht aan de pakketbezorger meegeven.

Kan ik aangeven wanneer ik mijn bestelling wil ontvangen?

U kunt tijdens het betalen van uw bestelling een notitie achterlaten met een bezorgverzoek. Bijvoorbeeld: ‘graag leveren in week 44’. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar kunnen dit niet garanderen omdat we o.a. afhankelijk zijn van de pakketdienst.

Via welke pakketdienst wordt mijn pakket verzonden?

Wij verzenden via PostNL onze pakketten. Voor buitenlandse bestellingen wordt dit overgedragen aan de lokale vervoerder. Wij hebben hier geen invloed op en kunnen hier voor u geen keuze in maken. U ontvangt per e-mail een track&trace link zodra uw pakket wordt verzonden.

Waarom moet ik verzendkosten betalen?

Ieder land heeft zijn eigen verzendkosten. Het zou eenvoudig zijn om onze prijzen met 15% te verhogen (dit zijn ongeveer de gemiddelde verzendkosten) en dan te zeggen: gratis verzending. Maar het oneerlijke van deze opzet is dat een land als Duitsland (lage verzendkosten) moet meebetalen aan de verzendkosten naar Portugal (hoge verzendkosten). Dit voelt voor ons niet goed en daarom kiezen wij er voorlopig voor om de prijzen van onze bloembollen laag te houden en evenredig de verzendkosten in rekening te brengen. U betaalt slechts eenmalig uw verzendkosten ongeacht de hoeveelheid (in kg) die u bestelt.

 

OVER ONZE WEBSHOP

Hoe maak ik een account aan?
Om een account aan te maken, klik op de knop "Aanmelden" bovenaan de pagina. Vul je gegevens in en volg de instructies om het registratieproces te voltooien.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik het resetten?
Als je je wachtwoord bent vergeten, klik dan op de link "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Voer je e-mailadres in en we sturen je instructies om je wachtwoord te resetten.

Ik kan mijn wachtwoord niet resetten, wat moet ik doen?
Als je je account sinds de herfst van 2022 niet hebt gebruikt, moet het opnieuw geactiveerd worden. Neem contact op met onze klantenservice, en wij helpen je met de reactivatie. Als je je account onlangs hebt gebruikt en nog steeds je wachtwoord niet kunt resetten, neem dan ook contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.

Mijn verzend-/klantgegevens zijn gewijzigd. Hoe kan ik mijn accountinformatie bijwerken?
Om je accountinformatie bij te werken, log je in en ga je naar de sectie "Mijn Account". Hier kun je je persoonlijke gegevens, verzendadres en voorkeuren bewerken.

 

WISHLIST

Hoe kan ik producten voor later opslaan?
Je kunt producten voor later opslaan in je persoonlijke verlanglijst door in te loggen op je Fluwel-account. Zoek het hartpictogram op de productpagina om artikelen aan je verlanglijst toe te voegen. Houd er rekening mee dat het toevoegen van artikelen aan je verlanglijst ze niet reserveert en dat de voorraad beperkt kan zijn.

Hoe beheer ik mijn verlanglijst?
Om producten aan je verlanglijst toe te voegen, klik je eenvoudig op de knop "Aan mijn verlanglijst toevoegen" op de productpagina. Om een artikel te verwijderen, klik je opnieuw op dezelfde knop op de productpagina of ga je naar je verlanglijst en selecteer je "Verwijderen" naast het product.

Hoe koop ik artikelen van mijn verlanglijst?
In je verlanglijst vind je een knop "Aan winkelwagentje toevoegen" naast elk product. Klik op deze knop om het artikel naar je winkelwagentje te verplaatsen voor aankoop.

Waarom kan ik mijn verlanglijst niet zien?
Zorg ervoor dat je bent ingelogd met hetzelfde klantenprofiel en dezelfde winkel (COM, NL, DE) die je eerder hebt gebruikt. De verlanglijst is alleen toegankelijk wanneer je bent ingelogd.

TECHNISCHE PROBLEMEN
Bij Fluwel streven we ernaar de best mogelijke webwinkelervaring te bieden door onze website continu bij te werken en te monitoren. Ondanks onze inspanningen kunnen er echter af en toe technische problemen optreden. We zijn toegewijd aan het zo snel mogelijk oplossen van problemen om ervoor te zorgen dat je winkelervaring soepel blijft.

Waarom heb ik moeite om de site te openen?
Als je moeite hebt om de site te openen, probeer dan je browsercache en cookies te wissen, gebruik een andere browser en controleer je internetverbinding. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam.

De site laadt niet correct of werkt niet zoals het hoort. Wat moet ik doen?
Als de site niet goed wordt weergegeven, zorg er dan voor dat je een actuele browser gebruikt, probeer je browsercache en cookies te wissen en controleer je internetverbinding. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met onze klantenservice voor hulp.

CONTACT

Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@fluwel.nl. Wij proberen binnen één werkdag een reactie te geven.